UNESCO a lansat zilele trecute, la New York, Raportul Global de Monitorizare a Obiectivelor Educatiei pentru Toti 2010, care analizeaza motivele pentru care foarte multi copii continua sa nu aiba acces la educatie.
Raportul atrage atentia ca progresele realizate la nivel global pentru indeplinirea obiectivului de a oferi acces la educatie obligatorie si gratuita pentru toti copiii sunt lente.
In 2007 se inregistrau in lume 72 de milioane de copii nescolarizati, iar daca lucrurile continua in acelasi ritm, in 2015 – anul limita pentru indeplinirea obiectivelor Educatie pentru Toti – vor mai exista inca 56 de milioane de copii care nu vor merge la scoala.
Raportul estimeaza ca pentru indeplinirea acestor obiective este nevoie de 17 miliarde de dolari, echivalentul a doar 2% din fondurile cheltuite pentru salvarea de la faliment a patru mari banci din Marea Britanie si S.U.A.
In ceea ce priveste Romania, raportul evidentiaza problema scolarizarii copiilor cu dizabilitati, a caror rata de includere in invatamant este de doar 58%, comparativ cu cea de peste 90% inregistrata in randul copiilor cu varste intre 7 si 15 ani.
Documentul mai arata ca 30% dintre copiii romi din tara noastra urmeaza mai putin de patru clase, subliniind ca rata saraciei in randul acestei etnii este de aproape trei ori mai mare decat media nationala.
Raportul intocmit de UNESCO este disponibil la adresa http://www.unesco.org/en/efareport/reports/2010-marginalization.