Copiii sunt crescuti sa se teama de greseli. Doar nu vor sa primeasca o nota proasta? Dar cum altfel sa invete? Afla aici cat de importante sunt erorile in dezvoltarea celor mici.
Ce rol mai are scoala, intr-o lume in care informatiile sunt la doar un click distanta? De ce ar vrea copiii sa mearga de buna voie la scoala, daca sunt mereu certati pentru ca n-au facut tema „cum trebuie”?
In conferinta TED de mai jos, profesoara americana Diana Laufenberg impartaseste cateva experiente din cariera sa, care pun intr-o alta lumina greselile elevilor.
Diana sustine ca scoala este un loc important pentru copii, nu pentru oferirea informatiilor, ci pentru detalierea si discutarea lor. Copiii au nevoie sa se exprime liber, fara frica de greseala.
Dimpotriva, erorile ar trebui acceptate ca niste instrumente pentru acumularea informatiilor. Daca le permitem copiilor sa esueze, procesul de invatare avanseaza.
„Ne intalnim acum, in mediul educational, cu o pasiune pentru cultura unui singur raspuns corect, care poate fi ales corect intr-un test grila. Si sunt aici sa va impartasesc: asta nu e invatare. Asta e o perspectiva gresita de a pretinde, de a le spune copiilor sa nu greseasca niciodata. Sa le ceri mereu sa aiba raspunsul corect nu le permite sa invete”, spune Diana Laufenberg in discursul sau.
Urmareste conferinta TED mai jos, cu subtitrare in limba romana:
[ted id=1034 lang=ro]
De asemenea, gasesti discursul si aici.
sursa foto: ted.com