Testarea, cea mai buna metoda de invatare

Testele pentru verificarea cunostintelor nu constituie doar o metoda de verificare a informatiei detinute, ci ajuta in mod activ la invatare, fiind o cale mai eficienta de sedimentare a informatiei in comparatie cu celelalte tehnici folosite.

La aceasta concluzie s-a ajuns in urma unui studiu publicat saptamana aceasta in revista Science si citat de Descopera.ro.

Dintre studentii ce au participat la studiu, cei ce au citit un pasaj si apoi au fost supusi unui examen care testa cunostintele retinute din pasajul respectiv au fost retestati la o distanta de o saptamana. Rezultatele au aratat ca cei ca au fost testati imediat dupa ce au citit respectivul paragraf au retinut cu 50% mai multa informatie decat studentii ce au folosit alte metode de invatare.

In experimentul citat de Science, studentii au fost rugati sa estimeze cat de bine vor cunoaste materialul studiat in functia de metoda de invatare folosita. Cei ce au fost testati imediat dupa ce au citit pasajul cheie au estimat ca isi vor aminti mai putine informatii in comparatie cu predictiile studentilor ce au folosit celelalte metode de invatare. Rezultatele, insa, au fost complet opuse.

Un profesor asistent de psihologie la Universitatea Purdue si autorul principal al studiului, Jeffrey Karpicke, considera ca procesul de invatare „tine in totalitate de procesul de extragere, de reconstructie a informatiei. Cred ca acum intelegem un aspect fundamental in ceea ce priveste modul in care mintea functioneaza atunci cand ne referim la recuperarea amintirilor”.

Oamenii de stiinta nu pot, momentan, sa isi explice de ce aceasta metoda de invatare functioneaza mai bine. Una din ipoteze sustine ca, prin memorarea informatiei, creierul uman o organizeaza si creeaza scurtaturi si conexiuni ce faciliteaza accesarea sa mai tarziu.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s