Copiii de varsta scolara care sufera de deficiente de auz vor avea la dispozitie un sistem adaptativ de invatare, realizat in parteneriat de mai multe organizatii din opt tari din Europa.
Competentele in intelegerea textelor evolueaza mult intre 7 si 11 ani, iar dezvoltarea capacitatii copiilor de a intelege textele scrise reprezinta un element cheie in performantele lor ca tineri adulti, precizeaza Siveco, unul dintre realizatorii sistemului.
Observand faptul ca din ce in ce mai multi copii au o capacitate redusa de a face deductii si inteleg cu greu ceea ce citesc, desi sunt buni cititori, cei opt autori ai proiectului „Terence” au decis sa creeze un sistem inteligent de invatare.
Invatarea adaptativa presupune proiectarea continutului didactic astfel incat fiecare utilizator sa poata parcurge materialele in ritm propriu.
Jocurile inteligente ale sistemului, dezvoltate si clasificate conform unor modele precise, vor stimula copiii cu deficiente de auz sa faca deductii si conexiuni privind intamplarile din povesti, care sunt scrise atat in limba italiana, cat si in engleza.
In general, elevii cu deficiente de auz au probleme in a face deductii si, de aceea, este necesara monitorizarea capacitatii lor de intelegere, mai ales a problemelor legate de cuvintele dificile din text.
Sistemul va permite profesorilor sa aleaga si sa particularizeze adecvat tipurile de povesti si de jocuri, in functie de nevoile elevilor lor, potrvit Agerpres.