Secom® Healthcare Group publică al doilea raport de sustenabilitate, evidențiind progrese și noi obiective de dezvoltare durabilă

Secom® Healthcare Group, lider de autoritate pe piața suplimentelor alimentare din România, lansează al doilea raport de sustenabilitate, oferind o perspectivă completă asupra activității și performanțelor sociale, economice și de mediu din perioada 2022-2023, precum și asupra planurilor de viitor. Compania a atins 70% dintre cele 31 de obiective stabilite, reafirmând angajamentul pentru o dezvoltare sustenabilă și responsabilă.

Raportul „20 de ani de alegeri responsabile” a fost realizat conform standardelor internaționale Global Reporting Initiative (GRI), împreună cu echipa de consultanți The CSR Agency, și este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 600 de stakeholderi externi și interni, precum și o evaluare detaliată a activității companiei din perioada 2022-2023.

Performanțe importante și obiective atinse în perioada 2022-2023

Alegeri responsabile pentru o economie sustenabilă

  • Vânzări nete: >173,3 milioane lei (2022) și >178,8 milioane lei (2023), continuând evoluția constantă din ultimii 20 ani (compania a înregistrat în perioada 2004-2023 o CAGR de 42%);
  • Contribuții la bugetul de stat: 38 milioane lei în 2022 și 2023;;
  • Investiții: Aproape 2 milioane lei pentru extinderea rețelei proprii de retail cu șase noi magazine fizice Secom®
  • Peste 95% dintre furnizori au fost locali, cu o pondere a cheltuielilor de 36% în 2022 și 41% în 2023, reflectând preocuparea companiei de a lucra cu furnizori locali, ori de câte ori este posibil;
  • Crearea platformei Voice of the Customer (ticketing): un sistem automatizat pentru gestionarea eficientă a reclamațiilor și a feedback-ului primit de la consumatori și clienți B2B;
  • Înființarea Comitetului de Sustenabilitate Secom: format din toți membrii echipei de conducere, cu responsabilitatea de a promova principiile sustenabilității în organizație și de a asigura resursele necesare pentru implementarea inițiativelor strategice.

Alegeri responsabile pentru o societate sănătoasă

  • Toți producătorii parteneri ai Secom® sunt certificați la nivel internațional – ISO, GMP, sau NSF – certificări care atestă calitatea, eficiența și siguranța produselor;
  • După 90 de zile de administrare, nivelul mediu al 25-OH-vitaminei D a crescut cu 12,19 ng/mL, reprezentând o îmbunătățire de 61,57%;
  • Extinderea portofoliului la peste 600 de produse: Din 2022 compania oferă în rețeaua proprie de retail, pe lângă suplimente, și alimente funcționale, produse de îngrijire personală și cosmetice naturale, pentru a răspunde nevoilor diverse ale consumatorului modern și a-l sprijini să adopte rutine sănătoase;
  • Podcastul „Supliment de bine” (ex-Sănătatea în Focus) a înregistrat o creștere de peste 40% a reach-ului total care a ajuns la 9,6 milioane în 2023, contribuind la educarea publicului despre un stil de viață sănătos.

Alegeri responsabile pentru dezvoltarea echipei

  • Echipa Secom® număra 174 de oameni în 2022 și 181 de membri în 2023;
  • Buget pentru salarii: 28,3 milioane lei în 2022 și 29,3 milioane lei în 2023;
  • 690.000 lei alocați pentru traininguri în perioada 2022-2023;
  • Peste 2,1 milioane lei alocați pentru beneficii echipă în 2023, în creștere cu 21% față de 2022;
  • Beneficii flexibile de 600 lei/lună/membru al echipei care se adaugă altor beneficii speciale: bonus de performanță, abonament medical, asigurare de  accidente, reduceri la produsele din portofoliu, sesiuni de psihoterapie, stimulente financiare pentru colegii care au contribuit la recrutarea unui coleg în echipă, primă de loialitate etc.

Alegeri responsabile pentru comunitate

  • 62 de organizații (ONG-uri, spitale, unități de învățământ) susținute financiar, cu produse și/sau prin acțiuni de voluntariat;
  • Sprijin pentru comunități: 1,5 milioane lei investiți în proiecte sociale în 2022-2023;
  • Prin programul intern Împreună în slujba binelui Secom a susținut financiar și prin voluntariat 17 proiecte sociale axate pe două obiective prioritare de dezvoltare durabilă din strategia de investiții comunitare a organizației: sănătate și bunăstare, respectiv educație de calitate. 142 de oameni din echipă s-au implicat în propunerea și implementarea proiectelor.

Alegeri responsabile pentru un mediu curat

  • 83% din energia electrică consumată în 2023 a provenit din surse regenerabile, aproape dublu față de 2022;
  • 48,53% din recipientele de plastic folosite pentru ambalarea produselor Good Routine® au fost fabricate din plastic reciclat în 2023;
  • Din 2023, 44% din sediile Secom® folosesc exclusiv energie regenerabilă.

Acestea sunt câteva dintre realizările Secom® în direcția dezvoltării durabile. Detalii complete se regăsesc în raportul „20 de ani de alegeri responsabile ”.  

 „Publicarea acestui nou raport voluntar subliniază angajamentul nostru de a integra principiile sustenabilității în activitățile companiei. Suntem mulțumiți de progresul realizat până acum și determinați să continuăm eforturile pentru a crea valoare durabilă pentru comunități, echipă, economie și mediu. Acest demers reflectă implicarea noastră constantă în promovarea unei dezvoltări responsabile pe piața suplimentelor alimentare”, a declarat Lucia Costea, cofondator și CEO Secom® Healthcare Group.

Obiective ambițioase pentru viitor

Călătoria Secom® spre sustenabilitate continuă, cu 30 de obiective stabilite pe cele cinci direcții prioritare ale strategiei de dezvoltare durabilă: Etică pentru performanță în afaceri, Calitate pentru sănătate, Dezvoltare pentru echipă, Implicare pentru comunitate și Eficiență pentru mediu.

Printre acestea se numără: continuarea studiilor observaționale pentru produsele Good Routine®, evaluarea amprentei de carbon a companiei prin inventarul emisiilor pentru scopurile 1 și 2, producerea a cel putin 60% din numărul de ambalaje Good Routine® din plastic reciclat, creșterea ponderii energiei regenerabile utilizate în 50% din sediile Secom, continuarea investițiilor în dezvoltarea echipei și inițiativele de educație pentru sănătate, promovarea diversității în companie, sprijinirea comunităților prin alocarea a 20% din impozitul pe profit pentru sponsorizări.

Mai multe informații despre obiectivele companiei găsiți în raportul de sustenabilitate „20 de ani de alegeri responsabile” – paginile 119-127.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s