Scoala Gimnaziala Nr. 5 din Bucuresti: O noua abordare pentru copiii supradotati

Scoala Gimnaziala Nr. 5 din Bucuresti: O noua abordare pentru copiii supradotati

Pentru prima data, o scoala publica din Bucuresti, Scoala Gimnaziala Nr. 5, implementeaza un proiect cu scopul de a potenta educarea copiiilor cu abilitati inalte in sistemul public romanesc. Primul pas este identificarea acestor copii si canalizarea lor in directia potrivita fiecaruia.

Perceptia standard despre acesti copii este ca ei sunt sarguiciosi si silitori, insa in realitate, nu de putine ori ei sunt rebeli si cu probleme de integrare.

Unul dintre obiectivele majore ale proiectului este crearea unui instrument usor de folosit, prin care profesorii scolii sa identifice copiii supradotati inca de la inceput, pentru a putea lucra particularizat cu ei. Acest lucru este absolut necesar, fiindca desi in Romania sau in alte tari europene exista cadrul legal care sa protejeze interesele unui copil supradotat, in fapt, sunt putine scolile de stat care au expertiza si resursele necesare pentru a identifica si a raspunde nevoilor unui copil cu abilitati inalte. Dincolo de faptul ca testarile psihologice si testele de inteligenta specifice sunt costisitoare, iar parintii nu stiu sau nu isi permit sa asigure copilului aceste testari, exista alti factori care blocheaza procesul de identificare..

Atunci cand auzim de un copil care face perfomanta, imaginea standard este cea a unui elev eminent, silitor si sarguincios, pentru care singura provocare este eventual nivelul de cunostinte in crestere. Proiectul are ca scop sa aduca in atentia profesorilor si parintilor ca cei mai multi copii cu abilitati inalte nu sunt deloc asa. Exista copii cu probleme de integrare, care nu isi fac prieteni, nu arata ceea ce pot la clasa de teama de a nu fi respinsi, sau, dimpotriva actioneaza ca niste mici rebeli, provocand profesorii, aratadu-le ca ei se plicitisesc, ca nu se regasesc in acea clasa”, a spus Irina Petcu, profesorul coordonator al echipei de lucru.

Urmatorul pas al proiectului presupune ca Scoala Gimnaziala Nr. 5 sa devina centru de instruire si pentru alti profesori din Bucuresti.

Scoala noastra are deja un istoric bogat legat de elevi care au facut sau fac perfomanta in diverse domenii. Dorim sa mergem insa cu un pas mai departe si sa putem livra traininguri pentru scoli, sa le punem la dispozitie instrumente de lucru, sa aratam ceea ce noi deja am invatat si aplicam in scoala” a declarat Cornelia Ghita, director al Scolii Generale Nr. 5.

Proiectul este parte din proiectul european Erasmus+ din care fac parte profesori din Macedonia, Turcia, Polonia si Romania. Din echipa de proiect romana fac parte in principal invatatori, atat din sistemul traditional (Andreea Erceanu, Cristina Serban), cat si din sistemul alternativ step by step (Ana Gheorghe si Magda Cojocea).

Despre Scoala Gimnaziala Numarul 5

Scoala Gimnaziala Numarul 5 este una din putinele scoli de stat care ofera alternativa educationala copiilor care vin la clasa pregatitoare: sistemul Step by Step.

Situata in plin centrul orasului, Scoala Gimaziala Nr. 5 a fost infiintata in 1960. Este implicata in alte doua proiecte Erasmus, focusul celorlalte doua proiecte europene fiind educatia STEM (science, technology, engineering, and mathematics).


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s