Cercetatorii Asociatiei Internationale pentru Studiul Obezitatii (IASO) avertizeaza ca firmele producatoare de fast-food sau alte tipuri de mancare nesanatoasa folosesc internetul pentru a-si directiona produsele – bogate in sare, zahar si grasimi – catre copii.Cercetatorii Asociatiei Internationale pentru Studiul Obezitatii (IASO) avertizeaza ca firmele producatoare de fast-food sau alte tipuri de mancare nesanatoasa folosesc internetul pentru a-si directiona produsele – bogate in sare, zahar si grasimi – catre copii.
Firme precum McDonald's, Nesquik, Kellogg's (cereale), Haribo (jeleuri) au fost criticate pentru marketingul lor orientat catre copii. Haribo si Nesquik folosesc jocuri online pentru a atrage copiii, iar Kellogg's promoveaza cerealele cu ciocolata in randul celor mici, desi produsul este destinat adultilor.
„Companiile pot folosi, in prezent, multe canale pentru a incuraja copiii sa consume anumite produse si sa le promoveze, la randul lor, prietenilor. Acest lucru se face fara controlul parintilor, ceea ce duce la o expunere permanenta a copiilor la mancarurile nesanatoase”, spune dr. Tim Lobstein, de la IASO, autorul cercetarii.
El a precizat ca principala problema este ca fiecare companie are reguli proprii in ceea ce priveste varsta copiilor carora li se poate adresa. Lobstein cere, astfel, institutiilor guvernamentale sa creeze „standarde nationale si internationale” comune, pentru a proteja sanatatea copiilor.
Unul din zece copii sub sase ani din Marea Britanie este catalogat drept obez.
Sursa: gandul.info