Reteaua globala de servicii Telefonul Copilului sarbatoreste, in fiecare an, pe 17 mai, Ziua Internationala a Telefonului Copilului.
Cu acest prilej, a fost lansat site-ul www.116111.eu, site care reuneste toate organizatiile europene ce furnizeaza serviciul 116 111, pentru protectia si promovarea drepturilor copilului si ale familiei.
In ultimul deceniu, potrivit statisticilor, liniile de asistenta ale Child Helpline International au inregistrat aproape 300 de milioane de apeluri in intreaga lume. In Romania, in anul 2016, numarul total de apeluri inregistrate la 116 111 a fost de 88.986, in crestere cu peste 30% fata de anul precedent. Dintre acestea, peste 10.000 sunt cazuri care au necesitat interventie si monitorizare de lunga durata a specialistilor Asociatiei Telefonul Copilului, in colaborare cu reprezentantii institutiilor abilitate la nivel local.
Ziua Internationala a Telefonului Copilului are ca scop sa ne aminteasca importanta acestui tip de serviciu. Cei implicati in proiect asculta, ofera consiliere specializata si indruma copiii catre autoritatile de asistenta sociala.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului. Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national, care functioneaza non-stop, raspunzand apelurilor.