Am inceput un nou an scolar, insa lucrurile sunt departe de a fi perfecte. Sa luam ca exemplu lipsa de manuale pentru elevii de clasa a V-a. Sau sa vorbim despre lipsa de auxiliare curriculare. Insa, dupa cum ne-a zis Oana Moraru, expert educational, aceste probleme palesc in comparatie cu alte chestiuni inca neadresate. Daca ai ratat interviul cu ea de la Happy Music cu Ruxandra si Marius, te invitam sa asculti podcastul aici.
„Cred ca, o buna perioada, copiii nostri au fost asaltati de sute, zeci de auxiliare si ajutatoare curriculare, scoase pe genunchi de edituri, majoritatea din ele mult peste nivelul programei sau amestecand programa de clasa a II-a cu a III-a, punand in neordine exercitii de la un nivel de complexitate la altul si asa mai departe”, a spus Oana Moraru.
Din punctul ei de vedere, este necesara o recalibrare a acestor auxiliare curriculare, intrucat multe dintre ele au un grad de dificultate prea mare si nu urmeaza un parcurs constant in dezvoltarea copilului. Apoi, ea mai sustine ca multe astfel de auxiliare sunt luate nu din grija profesorilor pentru elevi, ci din interese ascunse ale acestora.
„Nu cred ca noi, parintii, trebuie sa ne punem acum furia sau energia pe inexistenta auxiliarelor sau prezenta lor la clasa. Noi trebuie sa luam de la baza – cu ce trebuie sa insemne invatamantul primar; ce competente trebuie sa aiba copiii; emotional, cat de bine trebuie sa fie ei in scoala, ca sa nu cumuleze complexe de inferioritate”, a mai spus Oana Moraru.
Asculta tot interviul cu ea in podcastul de mai jos.