In anul 2016, la Telefonul Copilului 116 111 s-au inregistrat 4.565 de situatii de abuz asupra copiilor, abuz de tip bullying, violenta in familie si discriminare. Numarul cazurilor de abuz inregistrate la Telefonul Copilului a crescut constant, iar acest lucru nu face decat sa oglindeasca problemele in continua crestere in societatea romaneasca. Faptul ca din ce in ce mai multe persoane au incredere sa apeleze 116 111 si sa raporteze abuzuri asupra copiilor este de bun augur si semnifica faptul ca mentalitatile s-au schimbat si ca nu mai trăim aceeasi resemnare in fata suferintei, mai ales din partea copiilor.
Principalele forme de abuz sesizate au fost: molestarea fizica (37,32%), abuzul emotional (25,93%) si neglijarea (24,11%). Mediul de desfasurare al abuzului indica urmatoarele procentaje: in familie (65,71%), familia extinsa, asistenta maternala si centrul de plasament (17,39%), in spatiul public (11,05%) si in mediul scolar (5,85%). Agresorii copiilor au fost: parintii sau unul dintre parinti (72,96%), un alt copil (9,81%), o alta ruda (6,65%), un alt adult (5,93%) si alte categorii (4,65%) din care fac parte: concubin/concubina al/a unuia dintre parinti, cadru didactic, asistent maternal sau membru al personalului centrului de plasament.
Cu o experienta de 15 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european.
Mai multe informatii aflati accesand www.telefonulcopilului.ro