Micul bancher al anului va fi desemnat in data de 4 mai 2018 cand va avea loc faza nationala a celei de a V a Editii a concursului national de educatie financiara “Olimpiada Micilor Bancheri”, organizata de catre Asociatia pentru Promovarea Performantei in Educatie(APPE) in parteneriat ISJ Prahova. Concursul national de educatie financiara se desfasoara sub egida Protocolului de colaborare MEN-APPE nr.8813, respectiv nr. 37 din 30 martie 2018.
Competitia, organizata de cinci ani consecutivi atrage de la un an la altul tot mai multi participanti, elevi si invatatori din toata tara. La editia din 2018 a Olimpiadei, s-au inscris 4.000 de elevi din 34 de judete si din mun. Bucuresti, reprezentand aproximativ 10% din numarul total al elevilor din ciclul primar care studiaza in acest an scolar optionalul Educatie financiara.
”Competitia de anul acesta a fost extrem de stransa si a indicat un nivel mare de interes si de pregatire. Numarul notelor maxime a fost atat de mare incat, pentru departajare, am fost nevoiti sa tragem la sorti participantii la faza nationala. Ultima medie intrata in concurs la editia din acest an a fost de 92.5 puncte, ceea ce inseamna un nivel de responsabilitate si precizie extraordinar din partea unor copii. Ne bucura cresterea calitatii concursului si ne dorim ca acest proiect sa fie imbratisat de cat mai multe cadre didactice pentru ca un elev informat este un viitor adult educat”, a declarat prof. dr. Ligia Golosoiu, fondatorul Asociatiei pentru Promovarea Performantei in Educatie.
La competitia finala de la Bucuresti, vor participa 123 de elevi, 51 de cadre didactice coordonatoare si 11 membri ai juriului care vor stabili castigatorii competitiei. ”Va fi prezenta si o echipa de elevi din Republica Moldova, de la Chisinau, acesta fiind primul an in care proiectul de educatie financiara a depasit granitele Romaniei”, a adaugat presedintele APPE.
Ca si anul trecut, participantii si castigatorii Olimpiadei Micilor Bancheri vor fi rasplatiti cu premii si diplome in semn de recunoastere a eforturilor pe care le depun suplimentar, elevi si dascali la clasa si extrascoala. ”Anul acesta pe langa nivelul ridicat al cunostintelor, juriul a fost impresionat de combinatia dintre invatatura formala – scoala/exercitii si cea nonformala – proiectele depuse cu accent pe antreprenoriat. Va fi cea mai stransa competitie de pana acum, ceea ce ne bucura si ne obliga totodata sa continuam procesul de extindere a proiectului” a adaugat Ligia Golosoiu.