Peste 550 de educatori au beneficiat de sesiuni de formare gratuite, centrate pe metode inovatoare de predare a primelor notiuni matematice, in cadrul celei de-a VI-a editii a Conferintei de Educatie Timpurie, desfasurata in perioada 6-9 noiembrie la Bucuresti si Suceava.
Training-urile au fost sustinute de sase specialisti britanici si au oferit exemple de practici cu aplicabilitate imediata, adaptate nevoilor generatiilor actuale si conditiilor din sistemul educational romanesc.
Evenimentul, care a avut anul acesta ca tema ”Tehnologie si dezvoltarea inteligentei matematice”, a debutat cu sesiunea sustinuta de Ali McClure, care a promovat, prin conceptul ”Sticky Maths”, bucuria in clasa si modalitatile inedite de invatare a conceptelor matematice inca de la cresa.
Helicopter rescue, Block a doodle doo, Path puzzle, Oscar’s pizza sau Code a pillar sunt cateva dintre exemplele de jocuri si aplicatii digitale recomandate educatorilor de catre Martin Bailey, expert britanic in educatie prin tehnologie. Trainerul a incurajat educatorii sa introduca tehnologia in clasa de la varsta de 3 ani si sa o foloseasca pentru a aduce mai aproape de intelegerea copiilor concepte considerate dificile, precum algoritmul matematic.
In educatia timpurie moderna, matematica devine accesibila si atractiva pentru copii, cu ajutorul dezordinii creative. In cadrul workshop-ului ”Making Maths Magic”, Anita Curtis a incurajat educatorii sa amestece resurse accesibile, precum figurine, jeleuri, pompoane, pene, sclipici sau paste pe care sa le sorteze numarand impreuna cu copiii.
Helen Battelley le-a oferit participantilor doua ore pline de energie pozitiva si activitati fizice educative, explicand modul in care acestea contribuie la dezvoltarea capacitatii de rezolvare a problemelor si a functiilor motorii. Plecand de la premisa ca energia unui educator se transmite copiilor, sala a fost provocata sa participe activ in activitati fizice care au simulat contexte fascinante pentru copii, precum un spectacol de circ.
Pamela Mundy, consultant in Departamentul pentru Educatie al Guvernului Britanic, a prezentat o serie de principii fundamentale in educatia timpurie, intarind contributia educatorilor in dezvoltarea noilor generatii. Trainerul a atras atentia asupra faptului ca cei mici petrec prea mult timp desfasurand activitati care le sunt impuse, iar un proces educational eficient este acela in care copiii sunt lasati sa ia propriile decizii, sa arate ce le place.
Expertii spun ca cei care au acum varsta de 7 ani vor putea alege din peste 70 de profesii neinventate inca, iar rolul educatorilor este de a-i pregati pe copii pentru meseriile viitorului.
In cadrul sesiunii sale inspirationale, Will Hussey le-a transmis educatorilor dorinta de a-i incuraja pe copii sa viseze, sa creada, sa fie curiosi, sa cerceteze si sa descopere. Educatorii au fost incurajati sa fie creativi si sa isi doreasca intotdeauna mai mult, atat pe plan profesional, cat si personal.
Editia a VI-a a marcat si desfasurarea Conferintei de Educatie Timpurie intr-un oras din provincie. Pe 9 noiembrie, la Casa Corpului Didactic din Suceava, peste 300 de educatori din zona Moldovei au participat activ la sesiunile de training sustinute de catre Anita Curtis si Helen Battelley.
”Fundatia Acorns isi propune organizarea Conferintei de Educatie Timpurie si in alte regiuni din tara. Acest proiect pentru comunitate poate creste doar cu sprijinul partenerilor din mediul privat si institutional”, spune Valentina Secara, fondatoarea Conferintei de Educatie Timpurie.