Lansare inedita de carte: scrisa si documentata de elevii Scolii Gimnaziale nr. 5 din Bucuresti

Lansare inedita de carte: scrisa si documentata de elevii Scolii Gimnaziale nr. 5 din Bucuresti

Elevii Scolii Gimnaziale nr. 5 din Bucuresti au lansat vineri, 8 iunie, o carte scrisa chiar de ei. Aparitia editoriala „Istoria romanilor de pe Dunare – intrarea Dunarii in tara noastra” este inedita si prin faptul ca povestile, imaginile si desenele din carte au luat nastere in urma documentarii la fata locului.

Cartea continua seria aparitiilor din colectia „Creatii ale elevilor”, initiata si coordonata de profesoara Doina Dobre.

„In ultimii sase ani, de cand avem Scoala Altfel, mi-am propus sa le creez copiilor amintiri placute pe meleaguri romanesti. Am organizat excursii atractive de documentare, in urma carora elevii au scris carti despre istoria, geografia, literatura Romaniei”, spune profesoara coordonatoare Doina Dobre.

Proiectul va fi continuat de profesorii Irina Petcu si Ciprian Radoman.

„Apreciez munca colegilor mei si le multumesc pentru efortul depus spre beneficiul scolii si al copiilor, pe care ii indruma cu daruire si pricepere. In asteptarea viitoarelor carti, sa o citim pe aceasta!”, a declarat Cornelia Ghita, directorul Scolii Gimnaziale nr. 5.

Ca o astfel de carte sa vada lumina tiparului, ea trece prin doua etape. Prima etapa consta intr-o excursie tematica de patru zile, excursie pe parcursul careia copiii „cerceteaza” o anumita zona a tarii. In acest an scolar au mers in zona Cazanelor Dunarii. Dupa vizitarea obiectivelor propuse, seara, dupa cina, copiii au fost invitati sa isi scrie impresiile personale in fise de lucru, sub indrumarea profesorului de limba romana, Doina Dobre. „Fisele de lucru presupun dezvoltarea creativitatii elevilor, impresiile fiind scrise si sub forma unor scurte povestioare originale. Experienta ne arata ca elevi care nici nu banuiau ca ar putea sa scrie lucruri de valoare au scos la iveala opinii cu adevarat originale si demne de luat in seama. Ei au un ochi proaspat, iar ceea ce scriu este interesant si inedit”, explica Doina Dobre.

A doua etapa consta in prelucrarea datelor culese si integrarea lor intr-o carte, practicconcretizarea proiectului. „Fiecare elev va recunoaste in aceasta carte randuri dintre cele scrise de el in excursie, ceea ce ii va da bucuria de a fi contribuit la realizarea unei carti originale. Excursia de documentare nu presupune chiar numai munca, ci si momente de relaxare si distractie. De asemenea, continutul editorial este completat cu imagini create tot de elevi: fotografii si schite realizate de cei care au inclinatie”.

„Istoria romanilor de pe Dunare – intrarea Dunarii in tara noastra” este tradusa in engleza si franceza.

„Exista deja traditia traducerii cartii scrisa de copii in limba engleza. Ne-am dat seama insa ca nu avem de ce sa limitam copiii la a gandi si simti intr-o anume limba, pentru ca scopul proiectului e sa ii faci pe elevi sa descopere limbile straine in afara orelor dedicate acestora. Pur si simplu le creezi cadrul in care ei sa exploreze, sa experimenteze, folosindu-se de limba straina ca de o unealta. Aceasta carte simbolizeaza perfect spiritul proiectului”, a completat Irina Petcu, coordonator de proiecte in scoala.

Exemplare ale cartii vor fi donate Bibliotecii Ion Creanga din Bucuresti si Bilbliotecii Nationale. De asemnea, cartea va putea fi consultata in format electronic pe site scolii : www.scoala5cp.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s