Ken Robinson: Scolile omoara creativitatea

Inca din primii ani de viata, copilului i se impune un program si o structura. Cu un orar plin pana la refuz de materii si un ghiozdan greoi, unde isi mai are locul creativitatea copiilor?

Cei mici trebuie sa mearga la gradinita pentru a invata elemente de baza in limbaj si numarare si pentru a dobandi abilitati sociale. Apoi, elevii trebuie sa mearga la scoala pentru a-si forma o cultura generala. Micutii invata literatura, matematica, fizica, biologie, chimie, informatica, geografie, istorie, latina si lista poate continua.

Orarul obisnuit al unui copil de clasa a V-a cuprinde peste 10 materii. Doar doua dintre acestea au legatura cu latura artistica – educatia muzicala si cea plastica – si nici acelea nu incurajeaza atat creativitatea pe cat se ocupa de istoria si tehnicile artei.

Sir Ken Robinson, conferentiar si consilier pe probleme de educatie, vorbeste despre cum scolile ajung sa omoare creativitatea.

„Nu exista un sistem educational pe planeta care ii invata dansul in fiecare zi pe copii, in acelasi mod in care ii invata matematica. De ce? De ce nu? Cred ca asta este chiar foarte important. Cred ca matematica este foarte importanta, dar si dansul este. Copiii danseaza tot timpul daca le este permis, cu totii o facem.”, spune Ken Robinson.

Este doar un exemplu prin care vedem cum scoala inhiba creativitatea copiilor. Afla aici si alte forme si solutii pentru acest fenomen.

[ted id=66 lang=ro]


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s