Specialistii Centrului de Resurse si Asistenta Educationala (CRAE) „Speranta” din Timisoara au ajuns la concluzia ca, in scoli, comportamentul dificil in randul elevilor este in crestere, iar profesorii si invatatorii nu sunt pregatiti sa gestioneze situatia.
Un studiu realizat de CRAE si citat de Ziare.com arata ca 70 la suta din cadrele didactice au indentificat in clasa doi-patru elevi cu comportament dificil, iar 22 la suta spun ca au la clasa mai mult de patru asemenea elevi.
85 la suta dintre profesori recunosc dificultatile cu care se confrunta si ca situatia ii depaseste, iar 91 la suta considera necesara instruirea suplimentara a corpului profesional pe aceasta tema.
Specialistii CRAE sunt de parere ca succesul scolar al elevului depinde de abilitatea acestuia de a invata, precum si de „gradul de integrare si adaptare la procesul instructiv-educativ”. Pe de alta parte, prezenta tulburarilor de comportament poate duce la esec scolar, corigenta, repetentie sau abandon scolar.
Pentru a informa cat mai multi profesori asupra acestor riscuri, CRAE „Speranta” din Timisoara a lansat in scoli, pentru toata tara, programul „Informarea si formarea cadrelor didactice in problematica comportamentului dificil la copii si adolescenti”.