IKEA Romania, Carta Diversitatii din Romania si Ambasada Suediei in Romania au lansat astazi un Apel la Actiune, la nivel de CEO, pentru Egalitatea de Gen

In cadrul Forumului pentru Egalitatea de Gen organizat de Ziua Internationala a Femeii, IKEA Romania si Carta Diversitatii din Romania, cu sprijinul Ambasadei Suediei in Romania, au lansat un Apel la Actiune la nivel de CEO pentru Egalitatea de Gen la care a aderat o retea de companii si organizatii care pledeaza pentru o reprezentare egala a femeilor in pozitiile de conducere, remunerare egala pentru aceeasi munca si oportunitati egale pentru femei si barbati.

Membrii Cartei Diversitatii din Romania care s-au alaturat Grupului de Lucru sunt: Dentons, Genpact, L’Oréal, Orange, Raiffeisen Bank, Sanofi, Unilever, alaturi si de companii mai mici din Romania, cum este Junior Group.

In prezent, aceasta initiativa reuneste companii care au peste 9.000 de angajati in Romania, si are drept scop extinderea acesteia la cat mai multe organizatii si companii care vor impartasi cunostintele si practicile interne pentru realizarea unui echilibru de gen in cadrul personalului lor, a unei remunerari egale pentru aceeasi munca si promovarea oportunitatilor egale pentru femei si barbati.

Grupul de Lucru privind Egalitatea de Gen, constituit in parteneriat cu Carta Diversitatii din Romania, va fi o structura deschisa celor interesati, care va oferi un cadru de lucru pentru dezbaterea si abordarea problemelor legate de diversitatea de gen.

De asemenea, Grupul de Lucru isi propune sa faca schimb de bune practici intre organizatii la nivel local si international, sa dezvolte instrumente concrete, publicatii, evenimente dedicate, programe de formare etc., pentru a-si atinge obiectivele.

“Cred ca noi, ca lideri de afaceri, avem responsabilitatea de a crea un mediu de lucru egal intre sexe in companiile noastre. De aceea am incurajat lansarea acestui Apel la Actiune, la nivel de CEO, si a Grupului de Lucru si dorim ca acestea sa devina o roata a schimbarii. Vrem sa inspiram alte companii sa ia masuri active pentru a incuraja o cultura a incluziunii in munca lor. Vrem sa invatam unii de la altii cum sa cream un mediu de lucru egal intre sexe, deoarece este mai bine pentru oameni de afaceri, angajatii nostri si societatea in care traim. impreuna suntem mai puternici si putem avea un impact pozitiv si mai mare”, a spus Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE.

Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE
Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE

Apelul la Actiune la nivel de CEO si Grupul de Lucru pentru Egalitate de Gen au fost create in colaborare cu Carta Diversitatii din Romania si cu sprijinul Ambasadei Suediei in Romania. Angajamentul pentru promovarea egalitatii de gen la locul de munca si documentul privind Apelul la actiune pentru aceasta initiativa au fost semnate astazi de reprezentantii tuturor companiilor mentionate, alaturi de Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA pentru Europa de Sud-Est si Ambasadorul Cartei Diversitatii din Romania, Eugen Crai.

“Apelul la actiune la nivel de CEO si Grupul de Lucru pentru Egalitate de Gen pe care le lansam acum, pun un accent strategic pe o serie de prioritati unde Romania are nevoie de imbunatatiri substantiale. in familia noastra europeana, Romania ocupa locul 25 din cele 28 de State Membre, in topul valorilor Indexului Egalitatii de Gen din UE (cu un scor general de 52.4 puncte – 2015). Suedia ocupa primul loc si este modelul cel mai avansat de egalitate de gen in Uniunea Europeana cu un scor general de 82,6 puncte! Cele patru prioritati in jurul carora a fost gandit Apelul la Actiune, la nivel de CEO, vizeaza cele trei Domenii ale Indexului Egalitatii de Gen la care Romania a obtinut scoruri foarte slabe: „putere”, „timp” si „bani”. Nu oferim flori femeilor din Romania. In schimb, oferim o structura care va functiona pe tot parcursul anului pentru egalitatea de gen“, a spus Eugen Crai, Ambasador al Cartei Diversitatii din Romania.

Eugen Crai, Ambasador al Cartei Diversitatii din Romania
Eugen Crai, Ambasador al Cartei Diversitatii din Romania

Excelenta sa, Ambasadorul Suediei in Romania si reprezentantul ANES, Aurora Martin – seful Directiei Strategie, Politici, Programe si Monitorizare a Egalitatii, au participat la eveniment. In discursul introductiv, Ambasadoarea Suediei in Romania a spus ca:

“Apelul la actiune pentru egalitatea de gen reprezinta un pas important in directia potrivita pentru a obtine egalitatea de gen in Romania! Cred cu fermitate ca numai daca sectorul privat, societatea civila si guvernele coopereaza si beneficiaza de sinergiile diferitelor noastre eforturi, putem elimina diferentele de gen. in viitor sper sa vad multe alte companii care sa va urmeze!”

O cercetare realizata de IKEA Romania, in colaborare cu Ipsos , a aratat ca mai mult de 40% din barbatii din Romania sunt constienti de statutul lor privilegiat la locul de munca comparativ cu femeile. Studiul a aratat, de asemenea, ca 46% din femeile din Romania au fost expuse personal sau cunosc pe cineva care s-a confruntat cu discriminarea de gen la locul de munca. Cercetarea confirma, de asemenea, ca se asteapta ca firmele sa contribuie in mod semnificativ la realizarea egalitatii de gen la locul de munca.

Despre IKEA Romania

IKEA este o companie de retail mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Magazinul IKEA din Zona Comerciala Baneasa a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din INGKA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.

Viziunea IKEA: Sa cream o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni.

Misiunea IKEA: Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa – functionale si cu un design de calitate, la preturi atat de scazute incat cei mai multi oameni sa si le poata permite.

Despre Carta Diversitatii din Romania

Lansata oficial in aprilie 2018, Carta Diversitatii din Romania reuneste in prezent 97 de organizatii semnatare (institutii publice, organizatii din sectorul privat si ONG-uri) cu aproximativ 130.000 de angajati. Carta isi propune sa motiveze organizatiile semnatare sa recunoasca si sa extinda avantajele integrarii diversitatii in practicile organizationale si de resurse umane. Prin semnarea si asumarea acesteia, diversitatea dobandeste dimensiuni practice si devine parte integranta din cultura organizationala.

Documentul poate fi asumat, in egala masura, de companii, organizatii non-guvernamentale, institutii publice, IMM-uri, asociatii patronale, asociatii de business, institutii academice etc. Carta Diversitatii din Romania este membra a Platformei Europene de Diversitate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s