Este important sa le insuflam copiilor nostri respectul pentru mediul inconjurator, sa ii ajutam sa constientizeze faptul ca avem o singura planeta si ca este datoria noastra sa avem grija de ea.
Kaufland Romania, in calitate de companie responsabila, cunoaste importanta si influenta pe care o au actiunile noastre asupra naturii, fiind lider in proiectele de responsabilitate sociala dedicate protejarii mediului inconjurator. Din acest motiv, compania a obtinut trofeul Itsy Bitsy la Gala ce tocmai s-a desfasurat pe 29 ianuarie.
In anul 2018, Kaufland Romania a obtinut primul loc in topul celor mai responsabile companii din Romania, din cele peste 600 de companii incluse intr-o analiza realizata de Romania CSR Index, iar seara trecuta, la editia din 2019 a Galei Itsy Bitsy, a primit trofeul pentru „Leadership in eco-educatie”.
Kaufland a lansat, in 2017, prima retea de gradini urbane comunitare din Romania, Gradinescu, transformand acoperisurile, exteriorul parcarilor si al magazinelor in spatii verzi cultivate cu legume, fructe, arbusti, plante aromatice si flori, care pot fi folosite de comunitate.
Proiectul isi propune sa ii familiarizeze pe copii si adulti cu gradinaritul si usurinta de a avea o alimentatie sanatoasa chiar si in mediul urban. Din cele 10 gradini urbane deschise pana in prezent 9 sunt in Bucuresti, din care 3 amplasate pe acoperisurile magazinelor Kaufland, 4 in parcarile sau in spatele magazinelor si 2 in scolile din Capitala, prin programul „Gradina din Curtea Scolii”.
Pentru ca ecologizarea nu consta numai in reciclrea deseurilor, ci si prin inlocuirea transporturilor cu vehicule care sa nu polueze mediul inconjurator, in 2018, Kaufland a sustinut lansarea primelor statii autorizate de inchiriere de biciclete I’Velo Urban, proiect realizat de Asociatia Green Revolution. Acesta este cel mai important proiect de bike-sharing din Romania si are ca misiune introducerea graduala a bicicletei in peisajul vietii urbane, atat pentru recreere, cat si ca mijloc de transport alternativ, sanatos, cu impact minim asupra mediului.
Tot in 2018, Kaufland Romania si-a dotat magazinele cu automate de reciclare a ambalajelor si rasplateste clientii care le folosesc.
Aparatele sunt tip self-service si rasplatesc clientii care recicleaza ambalajele cu o suma de bani, oferita sub forma de cupon de reducere ce poate fi folosit in magazin. Astfel, la fiecare cinci ambalaje depuse, indiferent de tipul lor, aparatul va elibera automat un cupon de discount la achizitionarea unor produse selectate in acest sens.
In perioada octombrie 2017 – iunie 2018, Kaufland a sustinut Let’s Get Green! – cea mai ampla campanie nationala de educatie ecologica, organizata de Let`s Do It, Romania!
Proiectul a invitat elevii, profesorii si parintii din toata tara sa participe la prima competitie nationala dedicata unitatilor de invatamant, cu scopul de a promova un comportament responsabil fata de mediu.