In timpul sarbatorilor, ne amintim de o lectie foarte importanta: „Este mai bine sa dai decat sa primesti”. In aceasta perioada, IKEA Foundation, alături de Organizatia Salvati Copiii, continua Campania Jucariilor de Plus pentru ajutarea copiilor defavorizati. Iata cat de mult inseamna macar o jucarie!
Campania Jucariilor de Plus a sustinut copiii din intreaga lume inca din 2003, iar fundatia caritabila IKEA Foundation a donat 57 milioane de Euro catre UNICEF si Salvati Copiii. Astfel, peste 10 milioane de copii (din 45 de tari) au putut avea acces la educatie si, prin asta, sansa unui bun inceput in viata.
In Romania, campania Soft Toys a inceput in 2010, cand au fost vandute peste 50.000 de jucarii. Fondurile obtinute au fost folosite pentru finantarea unui proiect implementat de UNICEF. Incepand cu 2011, au fost sprijinite si proiecte ale organizatiei Salvati Copiii.
Anul acesta, Campania Jucariilor de Plus se desfasoara pana pe 4 ianuarie 2014. Pentru fiecare jucarie de plus sau carte de povesti cumparate, IKEA Foundation doneaza un euro pentru educatia copiilor.
Pentru mai multe informatii, intra pe pagina campaniei Soft Toys.
IKEA Foundation
IKEA Foundation isi propune sa imbunatateasca oportunitatile pentru copii si tineri din tarile in curs de dezvoltare, prin finantarea programelor pe termen lung. Scopul urmarit este de a oferi copiilor defavorizati un loc pe care sa-l numeasca acasa, un inceput sanatos in viata, o educatie de calitate si un venit durabil in familie.
Se estimeaza ca pana in 2015 peste 100 de milioane de copii vor beneficia de programele finantate.
Proiectul implementat de Salvati Copiii in Romania
IKEA Foundation se implica activ si in Romania prin intermediul parteneriatului cu Salvati Copiii.
Programul „Sanse egale pentru toti copiii, intr-o societate fara discriminare” are drept obiectiv reducerea discriminarii celor mai vulnerabile doua grupuri de copii: copiii rromi (80% dintre copiii care nu ajung niciodata la scoala sunt copii de etnie Rroma) si copiii ce prezinta risc pentru a dezvolta o problema de sanatate mintala (e vorba de 25% dintre copiii din Romania, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii).
IKEA Foundation a donat 1,5 milioane de Euro pentru acest proiect, care se defasoara pe o perioada de 3 ani (iulie 2012 – iunie 2015). Prin intermediul acestei platforme, IKEA Foundation contribuie la implementarea mai multor actiuni, printre care se numara campaniile de constientizare, deschiderea gradinitelor estivale pentru prescolarii de etnie Rroma, dezvoltarea serviciilor de consiliere si organizarea atelierelor parentale.