Dotarea gradinitelor si stimularea creativitatii sunt principalele aspecte asupra carora trebuie sa se concentreze educatia timpurie a copiilor din Romania, considera expertul UNESCO Lucretia Baluta, care participa in aceste zile, la Moscova, la o conferinta internationala pe tema educatiei copiilor.
„Dotarile din diverse gradinite sunt insuficiente din cauza lipsei resurselor financiare. De asemenea, este de lucrat uneori la creativitate, copiii romani fiind suficient de talentati si avem drept dovada concursurile nationale si internationale pe care le castiga”, a declarat, pentru Agerpres, Lucretia Baluta.
Ea a explicat ca educatia timpurie vizeaza respectul pentru diversitate, invatarea unor limbi straine, grija pentru suflet, pentru corp si pentru minte, o alimentatie echilibrata si asigurarea unui cadru linistit si armonios, atat in familie, cat si la gradinita.
„Din punct de vedere al UNESCO, as spune ca educatia se inscrie in cele patru coordonate mari: educatia pentru cunoasterea si respectarea Conventiei privind drepturilor copilului; in respect pentru o educatie de calitate; pentru cunoasterea si protejarea mediului si pentru diversitate culturala”, a detaliat expertul roman.
„Cred ca cei patru piloni ai educatiei, care se aplica de la varsta zero pana mai tarziu, sunt aplicati in gradinitele romanesti, fie ca sunt in mediul privat sau de stat, in mediul urban sau in mediul rural. Sunt programe pe care Ministerul Educatiei le transmite ca metodica, fiind inscrise in curicula prescolara”, a mai spus Lucretia Baluta.
Prima Conferinta Internationala UNESCO pentru educatia timpurie a copiilor, organizata la Moscova in zilele 27-29 septembrie, reuneste aproximativ o mie de participanti din 120 de tari ale lumii.
Principalul scop al evenimentului este promovarea drepturilor si interesele copiilor din intreaga lume, dezvoltarea politicilor de educatie si crearea unor conditii favorabile, inclusiv pentru copiii ce provin dintr-un mediu social vulnerabil.