1500 de educatori si profesori din toata tara au participat, pe 28 octombrie, la cea de-a saptea editie a Conferintei de Educatie Timpurie First7 – ”Cum se adapteaza invatarea si copilaria in pandemie?”, organizata de Fundatia Acorns, prin divizia de training First7 – Parents & Educators Coaching.
Editia din acest an a Conferintei de Educatie Timpurie First 7 s-a desfasurat online si a vrut mai mult decat oricand sa vina in intampinarea educatorilor epuizati de pandemie.
Evenimentul a dorit sa ofere solutii, idei si variante pentru ca invatarea copiilor sa continue chiar si in aceasta perioada sensibila.
Speakerii din acest an au fost patru prestigiosi specialisti britanici in educatie timpurie, cunoscuti publicului din Romania, de la editiile anterioare ale conferintei: Pamela Mundy, Shonette Bason Wood, Helen O’Donoghue si Helen Battelley, alaturi de gazda evenimentului, Valentina Secara, promotor al conceptului de educatie timpurie si organizatoarea Conferintei.
Pamela Mundy, consultant in Departamentul pentru Educatie al Guvernului Britanic, a punctat cateva aspecte ale educatiei in vreme de pandemie si cum putem ajuta copiii sa se dezvolte si sa creasca sanatos intr-o astfel de perioada. Ea a insistat pe provocarea pe care a adus-o invatarea online atat pentru parinti, cat si pentru educatori. Ea a subliniat faptul ca procesul de educare si de dezvoltare a copiilor nu s-a oprit niciun moment, ci doar s-a modificat si este mai bine pus in valoare de interactiunea dintre scoala si casa. E imperios necesar ca sa fim umani, flexibili, deschisi si jucausi atunci cand interactionam online cu copiii.
Shonette Bason Wood a adus culoare si miscare in cadrul conferintei. Ea a explicat cum i-a afectat pandemia pe copii si cum pot fi stimulati mai bine, cum ii putem face sa comunice si sa gandeasca mai coerent. Shonnette le-a aratat educatorilor prezenti online, idei de jocuri si activitati recreative, retete de plastilina si „injectii” de fericire.
La randul ei, Helen O’Donoghue a punctat modalitati de pastrare a mintii si sanatatii la cote inalte pe vreme de Covid.
”Copiii au capacitarea umitoare de a trece rapid de la entuziasm la tristete si e bine sa ii lasam sa isi exploreze emotiile. Empatia, solidaritatea intre parinti si educatori ii ajuta pe copii sa fie mai cooperanti si mai adaptabili”, e de parere Helen O’Donoghue.
Helen Battelley a mizat pe miscare si pe starea de bine pe care ne-o putem induce prin muzica, dans, exercitii si pozitivism. Ea a subliniat faptul ca activitatea fizica contribuie la dezvoltarea capacitatii de rezolvare a problemelor.
”Una dintre cele mai mari provocari pentru un copil mic este sa stea nemiscat si sa isi controleze foarte bine corpul. Pe langa faptul ca nu reuseste, acesta se incarca cu energie negativa, asa ca hai sa ii stimulam sa se miste.” – Helen Battelley.
Hellen Battelley si-a animat auditoriul, l-a provocat la dans si a impartasit modalitati amuzante de activitati fizice derulate in clasa si in curte, pentru dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si deprinderilor, in vreme de COVID 19.
”Este un proiect care a pornit in urma cu 8 ani, in 2012, dintr-un vis, un ideal: sa sustinem dezvoltarea educatiei timpurii in Romania, prin pregatirea educatorilor cu traineri din alte tari. Daca imi spunea cineva atunci ca vom avea peste 1500 de participanti anul acesta, cu siguranta nu as fi crezut. si nu pentru ca nu am indrazneala la capitolul vise, ci pentru ca stiu cat de greu am convins 40 de educatori si 20 de prieteni si parinti sa participe la prima editie. Conferinta de Educatie Timpurie First 7, editia 2020, este un manifest pentru viitor, pentru educatie, pentru copii ti educatori! ”, spune Valentina Secara, organizatoarea evenimentului.
Conferinta de Educatie Timpurie are ca obiectiv principal facilitarea accesului la informatie de specialitate profesionistilor care lucreaza alaturi de copii cu varsta 0 – 10 ani: educatori, invatatori, psihologi, pedagogi, asistenti medicali, supraveghetori si ingrijitori din crese si gradinite.