Pentru o buna comunicare si relatii armonioase, ai nevoie sa stii cum sa oferi ascultare. In acest scop, iata ce sa ai in vedere.
Cu siguranta, ai patit si tu asta: vorbesti cu cineva (sotul, colegul, copilul etc.) si ai senzatia ca persoana respectiva abia asteapta sa termini, ba poate chiar te si intrerupe; sau privesti niste ochi goi care nu par sa fi inteles exact mesajul pe care incerci sa il transmiti.
Undeva, la mijloc, este o problema de comunicare. Iar la baza, de fapt, sta acest proces de ascultare.
Sunt mai multi factori care determina o comunicare buna:
- de partea celui care primeste mesajul tau, trebuie sa existe o disponibilitate pentru ascultare – in alte cuvinte, acea persoana trebuie sa fie receptiva la ce spui tu, fara sa se gandeasca la alte probleme, fara sa isi formuleze urmatoarea replica sau un contraargument;
- de partea ta, este nevoie de un mesaj scurt si la obiect, simplu de inteles; de asemenea, este important sa iti alegi cu grija momentul in care vrei sa primesti ascultare, intrucat interlocutorul tau poate chiar nu are disponibilitatea necesara.
Acelasi lucru este valabil si invers. Dar sunt o multime de feluri in care poti oferi si primi ascultare. De exemplu, ascultarea propriilor emotii, ascultarea copilului tau etc.
Claudia Jimeno, Director AmaneSer, ne spune despre toate acestea, in aceasta editie a emisiunii Meditatii pentru parinti.