CSR4Women, singurul eveniment dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femeile din Romania

Pe 4 martie a avut loc cea de-a sasea editie a CSR4Women, singurul eveniment dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femeile din Romania. Anul acesta, evenimentul a stat sub egida noii initiative AVON stand4her si a reunit organizatii, companii si persoane fizice care au sustinut si ajutat in 2018 romancele sa lucreze si sa castige mai bine, sa aiba mai multa incredere in propriile forte, sa fie mai sanatoase si sa se simta in siguranta.

Peste 10 proiecte din 2018 au fost prezentate, de la Premiile Sofia Nadejde pentru literatura scrisa de femei, proiectul Nesupusele – 100 de femei pentru 100 de ani de Romanie moderna, povesti de integrare profesionala a femeilor din mediul rural si pana la grupuri de sprijin si de consiliere pentru victime ale violentei domestice.

CSR4WOMEN by AVON 2019

Evenimentul moderat de jurnalista Paula Herlo a constat in trei paneluri, derivate din cele trei directii strategice ale platformei AVON stand4her.

Paula Herlo
Paula Herlo

In cadrul primului panel, dedicat sustinerii egalitatii de sanse pe plan profesional, Elena Vladareanu (Asociatia Art No More) a vorbit despre Premiile Sofia Nadejde care au pornit de la nereprezentarea femeilor scriitoare in programa scolara si au ajuns sa fie prima initiativa de gen din spatiul cultural romanesc.

Livia Aninosanu, Director Executiv Centru Pentru Egalitate (CpE) a povestit despre rezultatele proiectului Spune povestea ta, care a avut ca scop apropierea adolescentelor din medii defavorizate, de literatura si lectura, prin ateliere de scriere creativa si intalniri cu scriitoare; proiectul continua in 2019 in mediul rural.

Mihaela Nabar, Director Executiv World Vision Romania, a tras un semnal de alarma in ceea ce priveste antreprenoriatul la feminin in mediul rural. Proiectul organizatiei, Empowering Women in Need, a acordat educatie economica si antreprenoriala pentru femei din doua comunitati vulnerabile, din Mihaiesti, judetul Valcea si Predesti, judetul Dolj.

Femei care au ramas somere sau care nu mai lucreaza cu contract de munca de cel putin sase luni de zile, mame singure cu mai mult de trei copii, femei care se ocupa doar de agricultura si de cresterea copiilor, au fost ajutate sa formeze cooperative prin care sa vanda produse facute de ele.

In cel de-al doilea panel, dedicat libertatii de exprimare a femeilor, s-a discutat pe tema proiectelor Nesupusele (ONG-ul De Basm. Asociatia Scriitorilor pentru Copii si Adolescenti) si Centrul Digital pentru femei (Fundatia Orange si Centrul pentru Egalitate). Acesta din urma a oferit educatie digitala unui numar de peste 170 de femei aflate intr-o situatie vulnerabila.

Totodata, in cadrul acestui panel, CSR4Women s-a bucurat in premiera de prezenta Alexei Valianatos, Vicepresedinte MozaiQ si activista transgender, care, impreuna cu Miruna Dumitrescu, copywriter, au prefatat campania Femeie., un proiect de 8 martie dedicat incluziunii tuturor femeilor.

Alexei Valianatos, Vicepresedinte MozaiQ si activista transgender
Alexei Valianatos, Vicepresedinte MozaiQ si activista transgender

Printre vorbitorii din cel de-al treilea panel s-au numarat un reprezentant al politiei si ai asociatiilor A.L.E.G. – Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen, Asociatia Femeilor si Familiilor din Mediul Rural si Centrul Filia. Punctul de pornire a discutiei a fost ordinul provizoriu de protectie, adoptat in 2018.

Alina Mihai, comisar-sef din cadrul Serviciului de Ordine Publica, Directia Generala de Politie a Minicipiului Bucuresti, a vorbit despre cele 20.000 de cazuri de violenta impotriva femeilor inregistrate anual la nivel local si despre faptul ca una din trei romance se confrunta cu violenta.

Monica Birladeanu, actrita si ambasadoare AVON, a povestit despre propria experienta ca victima a violentei domestice si despre noua campanie pentru femeile agresate, pe care o va reprezenta de acum in spatiul public.

Monica Birladeanu
Monica Birladeanu, actrita si ambasadoare AVON
Premiile CSR4Women 2019

AVON a acordat si la aceasta editie premii pentru sustinerea, promovarea si implicarea in proiecte sociale, in anul 2018.

Oana Gheorghiu si Carmen Uscatu au primit Premiul pentru Crowdfunding, pentru initiativa daruiesteviata.ro. Premiul pentru Advocacy a fost acordat Madalinei Turza, Presedintele Centrului European pentru Copii cu Dizabilitati, pentru activitatea sa de peste 10 ani dedicata drepturilor copiilor cu dizabilitati. Venera Dimulescu, autoarea articolului „Umilinta suprema”, despre revenge porn, a primit Premiul pentru Jurnalism, iar Irinei Vasilescu, initiatoarea proiectului Pe Stop, i-a fost acordat Premiul pentru implicare personala. Pe stop si-a propus sa ofere pachete cu absorbante si produse de igiena intima femeilor fara adapost sau fara venituri din Bucuresti.

Despre platforma stand4her si probleme femeilor din Romania

Evenimentul de anul acesta a stat sub umbrela platformei stand4her, care reprezinta promisiunea companiei de a schimba in bine vietile a 100 de milioane de femei anual. Noua initiativa vine ca raspuns la un studiu AVON1 care a identificat barierele cu care se confrunta inca femeile in implinirea potentialului lor personal si profesional.

Potrivit acestuia, doar jumatate dintre romance au un job full-time (54%) si mai putin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, desi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred ca munca le creste increderea in ele insele si le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

56% dintre romance nu cred ca cel mai important rol al femeii e sa aiba copii si grija de familie, dar tot 56% dintre ele cred ca cel mai important rol al barbatului e sa aduca bani in casa. In acelasi timp, 6 din 10 femei cred ca pentru a fi implinite trebuie sa aiba copii.

La nivel global, aproape 80% dintre femei cred ca brandurile de cosmetice exercita presiune asupra lor pentru ca ele sa fie perfecte. O treime dintre femei sunt victime ale violentei fizice si/sau sexuale.

In acest context, pentru a crea o lume mai buna pentru ele, stand4her by AVON va lansa programe si initiative pe trei directii strategice:

  • Sustinerea egalitatii de sanse pe plan profesional
  • Sustinerea libertatii femeilor de a fi ele insele, de a se exprima
  • Sustinerea dreptului femeilor la o viata sanatoasa si in siguranta in Romania

Timp de peste doua decenii, AVON a investit constant in campanii ce combat violenta domestica si cancerul la san. De asemenea, a promovat respectul pe care societatea il datoreaza femeilor pentru rolul lor in dezvoltarea comunitatii, militand continuu pentru sanatatea si standardul lor de viata.

„In cei 22 de ani, de cand suntem prezenti in Romania, am oferit prin modelul nostru de business suport real si continuu in dezvoltarea femeilor din comunitatea Avon. Astazi ne mandrim cu peste 5.000 de femei care coordoneaza echipe de vanzari din toata tara, oferind fiecarei femei din jurul lor indrumare si inspiratie. Cu platforma stand4her, ne vom dubla eforturile pentru a face lumea un loc mai bun pentru femei si in contextul in care, la nivel global, 100 de milioane dintre ele lucreaza cu noi si folosesc produsele noastre. Credem cu tarie ca atunci cand femeile au succes, cu totii putem avea succes”, a declarat Andreea Moldovan, Director General AVON Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia si Albania.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s