Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea, a declarat ca autoritatile intentioneaza sa infiinteze o comisie pentru prevenirea si combaterea discriminarii la nivelul fiecarei scoli sau liceu, dar si un Consiliul National de Etica.
„Acest organism va avea misiuni foarte clare: sa elaboreze planuri de actiune pentru prevenirea si combaterea discriminarii, sa elaboreze coduri de conduita a personalului si a elevilor, care sa reglementeze comportamente nondiscriminatorii. Comisia va transmite propuneri de masuri disciplinare catre Consiliul de Administratie, in cazul incalcarii legislatiei in vigoare referitoare la faptele de discriminare, va monitoriza implementarea planului institutional de desegregare”, a declarat Badea.
Peste 70% din elevii in situatie de abandon scolar sunt rromi, principala cauza a parasirii sistemului de invatamant fiind saracia, dar si nivelul scazut al calitatii invatamantului si lipsa dotarilor materiale si umane, potrivit studiului „O scoala pentru toti? Accesul copiilor rromi la o educatie de calitate”, realizat de Agentia de Dezvoltare Comunitara „Impreuna”, Ministerul Educatiei si reprezentanta UNICEF din Romania. Astfel, 26% din scolile incluse in studiu nu detin laboratoare de specialitate, iar frecventa folosirii laboratoarelor scade odata cu cresterea ponderii de elevi rromi. 18% din scolile cuprinse in studiu nu detin biblioteci.
Datele cercetarii invalideaza doua mari stereotipuri, cele potrivit carora „rromii nu-si trimit copiii la scoala” si „fetele rrome se casatoresc devreme si de aceea abandoneaza scoala”. Doar 4% din cei care au abandonat scoala invoca motivul mariajului. Iar 9% din parintii rromi se arata neinteresati de educatia copiilor.
Sursa: Adevarul