Gimnasta Catalina Ponor, multipla campioana olimpica, mondiala si europeana, este ambasadorul campaniei anti-bullying „Cartoon Network Clubul Prieteniei”, ajunsa la a cincea editie. In 2019, campania sustine puterea exemplului pozitiv, subliniind importanta educarii comportamentelor dezirabile in rândul copiilor. Spotul campaniei, care va fi difuzat pe Cartoon Network si in mediul online, reprezinta un ghid al prieteniei, adresandu-se tuturor copiilor cu mesaje ce consolideaza educatia sustinuta in familie.
„Asociatia Telefonul Copilului a formulat o propunere de politica publica pentru adoptarea unor masuri concrete de prevenire si combatere a fenomenului bullying – propunere transpusa in initiativa legislativa, aceasta aflandu-se in dezbatere parlamentara in prezent. Masurile propuse sunt orientate catre dreptul fiecarui copil de a se simti in siguranta la scoala. Campania lansata astazi continua acest demers, pe care ne bucuram sa il parcurgem alaturi de Cartoon Network si Catalina Ponor”, a declarat Catalina Surcel, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.
16% dintre situatiile de bullying inregistrate la Asociatia Telefonul Copilului pe parcursul primelor patru editii ale campaniei au fost sesizate de catre parinti. Acestia sunt mai degraba interesati de gasirea unor solutii legale (62%), iar in lipsa unui cadru legislativ solicita consiliere pentru o interventie individuala (23%) sau din partea autoritatilor, insa doar in baza regulamentului intern al unitatilor de invatamânt (15%).
Atunci cand vorbesc despre solutii, parintii copiilor victime ale fenomenului bullying doresc ca scoala sa intervina prin masuri coercitive impotriva copilului agresor (44%), solicita excluderea acestuia din unitatea de invatamânt (27%), dar iau in considerare si transferul propriului copil (29%).
„Intram in al cincilea an de campanie Cartoon Network Clubul Prieteniei cu intentia de a sublinia faptul ca demersul impotriva bullying-ului are nevoie in continuare de efort, consecventa si actiuni concertate. Pe masura ce ne dedicam mai mult campaniei anti-bullying, devenim constienti de complexitatea fenomenului si de necesitatea de a aborda sistematic toate dimensiunile sale. Suntem incantati sa putem continua alaturi de Asociatia Telefonul Copilului eforturile de a face din bullying un fenoment vizibil si recunoscut, care poate fi diminuat”, a declarat Malgosia Chapman, Vicepresedinte Brand & Content Engagement Europa Centrala si de Est, Turner.
Catalina Ponor, ambasadoarea campaniei in 2019 a declarat: „Sunt bucuroasa sa pot face parte dintr-o misiune generoasa si sa pot transmite mesajul prieteniei copiilor. Cred in puterea exemplului si cred ca putem trai intr-o lume mai buna, fiind mai buni unii cu ceilalti”.
Proiectul Cartoon Network si Asociatia Telefonul Copilului urmareste constientizarea si prevenirea fenomenului, precum si identificarea acelor cazuri de tip bullying – violenta verbala sau fizica, abuz emotional, hartuire si excludere – care au nevoie de sprijinul specialistilor si pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de catre psihologi si asistenti sociali. Copiii, victime sau colegii acestora, precum si parintii sunt incurajati sa ceara sprijin la linia gratuita 116 111, la www.116111.ro sau sa gaseasca sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.
In cadrul campaniei, mesajul este sustinut si prin bratarile prieteniei, care sunt disponibile prin parteneriatul cu Noriel. Acestea pot fi gasite in toate cele 75 de magazine ale retailer-ului de jucarii si sunt oferite gratuit copiilor si parintilor.
„CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK” se deruleaza si in alte tari din Europa, Orientul Mijlociu si Asia. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate si mesajul Catalinei Ponor.