Bebelusii inteleg structuri complexe gramaticale

Copiii au capacitatea de a intelege structuri compleze gramaticale la o varsta mai frageda decat se credea, arata un nou studiu, citat de portalul livescience.com.

Atunci cand invata o limba, copiii mici trebuie sa priceapa atat semnificatia cuvintelor, cat si modul in care sa le combine intr-o fraza pentru a o comunica.

Multi copii in varsta de 2 ani leaga rar mai mult de doua cuvinte odata, cand spun de exemplu „mai mult suc”, dar nu formeaza inca propozitii intregi. Totusi, dupa cum reiese din studiului unui grup de cercetatori de la Centrul de studiere al limbajului copiilor, de la Universitatea din Liverpool, chiar si pustii de 2 ani vorbesc in fraze complexe, pot sa inteleaga constructia gramaticala si o folosesc pentru a deslusi ceea ce aud in jurul lor.

„Alte studii au sugerat ca, intre varstele de 2 si 3 ani, copiii incep sa-si construiasca treptat modul de intelegere a gramaticii, atunci cand ii urmaresc si ii asculta pe oamenii din apropiere”, spune cercetatoarea Caroline Rowland. „Totusi, cercetarile mai recente au lasat sa se inteleaga faptul ca si la varsta de 21 de luni, ei pot sesiza diferitele semnificatii produse de o anumita constructie gramaticala, chiar daca nu pot articula corect cuvintele”, adauga specialistul.

Echipa de cercetatori le-a aratat unui grup de copii de 2 ani fotografii ale unui iepure si ale unui ratoi, personaje de desene animate, si le-a cerut sa potriveasca ilustratiile cu fraze care contineau verbe complexe. Astfel, rezultatele au aratat ca limbajul copilului nu reflecta in mod necesar intreaga lui cunoastere a limbii si a gramaticii.

„Dobandirea cunostintelor de gramatica incepe mult mai devreme decat se credea pana acum, dar, mai important, asta demonstreaza ca ei pot folosi regulile gramaticale pentru a-i ajuta sa deduca semnificatia unor noi cuvinte, mai ales cele care nu corespund unor obiecte concrete, precum «a stii» sau «dragoste»”, explica Rowland.

„Copiii pot folosi structura gramaticala a unei propozitii ca sa restranga numarul posibilelor semnificatii, ceea ce ii ajuta sa invete mai usor”, conchide cercetatoarea. Rezultatele studiului citat de livescience.com a fost publicat in jurnalul Cognitive Science.
 

Sursa: Adevarul


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s