Apel pentru scoala romaneasca in impas

Problemele scolii romanesti sunt dezbatute zilnic si aproape ca nu ne mai surprinde sa auzim despre incompetenta, spagi sau migrarea “creierelor”. Mai este ceva de facut? IRSCA Gifted Education lanseaza un apel national pentru reformarea scolii romanesti.

IRSCA Gifted Education (http://www.supradotati.ro/) este o organizatie non-profit ce promoveaza si sprijina dezvoltarea persoanelor cu har si talent in toate domeniile si se ocupa, in acelasi timp, de formarea resurselor umane capabile sa rezolve problemele de mare complexitate ale vremurilor noastre.

In 2005, IRSCA Gifted Education a initiat si a fondat EDUGATE – Consortiul Roman pentru Educatia Copiilor si Tinerilor Supradotati si Talentati (www.edu-gate.ro), care este astazi una dintre cele mai mari initiative educationale private din Romania.

EDUGATE a lansat un proiect de proportii care vizeaza reformarea invatamantului romanesc. In acest scop, au fost alcatuite doua materiale de referinta: “Lista problemelor din educatie” si “Structura atributiilor MEC”, care propun o viziune moderna si inteligenta despre un alt traseu al scolii romanesti in viitorul apropiat.

Aceste materiale sunt destinate, in primul rand, incheierii unui acord de colaborare cu Ministrii Educatiei aflati in functie. In al doilea rand, ele isi propun sa prezinte solutii concrete „best practices” mondiale in fata partidelor politice, pentru completarea viziunilor acestora in privinta dezvoltarii prin educatie a Romaniei.

Lista de probleme si solutii oferite in documentele EDUGATE cuprinde peste 120 de puncte si acopera toate aspectele invatamantului din Romania. Iata cateva dintre problemele scolii romanesti asupra carora se atrage atentia in aceste materiale:

• Educarea continua a adultilor – in particular a personalului din educatie.
• Introducerea programelor „International Baccalaureate” (www.ibo.org) în şcolile publice din România.
• Curriculum-ul. Reducere, esentializare, descentralizare si introducerea programului de compactare si accelerare pentru copiii cu abilitati /dezvoltate si capabili de performante.
• Posibilitatea elevilor de a-si transfera creditele obtinute prin studii individuale oferite de terti, daca intre ofertanti si scoala exista protocoale de colaborare bazate pe auditul calitatii ofertei alternative.
• Finantarea din fonduri publice a universitatilor sa se faca pe baza criteriilor de performanta institutionala, in primul rand publicatii ISI si nu pe baza numarului de studenti raportat la nr.de cadre didactice.

Cu totii suntem parinti si, mai devreme sau mai tarziu, copiii nostri ajung pe bancile scolii. Ce fel de scoala? E vremea sa te interesezi incepand de acum.

Citeste materialele complete realizate de EDUGATE

Citeste si semneaza apelul EDUGATE catre conducerea tarii

Material realizat cu ajutorul IRSCA Gifted Education www.supradotati.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s