Cand copiii nu pot vorbi, noi putem suna la 116 111

Asociatia Telefonul Copilului si Inspectoratul General al Politiei Romane desfasoara, luna aceasta, o campanie de constientizare cu privire la cazurile de abuz asupra copiilor.

Avand ca mesaj „Cand eu nu pot sa vorbesc.. Suna tu la 116 111 si vorbeste despre suferinta mea”, campania isi propune sa implice cat mai multe persoane in semnalarea cazurilor grave de incalcare a drepturilor copilului.

Potrivit datelor Asociatiei Telefonul Copilului, in acest an au fost identificate 1.030 de cazuri de abuz asupra copilului care au necesitat si interventia Politiei, ceea ce reprezinta o crestere de 49,35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cele mai multe cazuri de abuz se petrec in familie (81,74%), iar saracia, pierderea locului de munca, alcoolismul si neintelegerile in familie sunt cateva dintre cauzele care duc la un comportament abuziv al parintilor fata de copii.

In acest an au fost inregistrate la 116 111 si numeroase situatii in care copiii au avut nevoie de ingrijiri medicale sau chiar interventii chirurgicale in cadrul unitatilor sanitare, in urma abuzurilor la care au fost supusi.

Cele mai multe cazuri de abuz asupra copilului au avut loc in mediul rural, in procent de 62,91%. In Bucuresti, cele mai multe cazuri au fost sesizate in sectoarele 5 si 2.

„Sunt copii care nu pot sa vorbeasca despre abuzul pe care sunt obligati sa il indure zi de zi. Sunt copii pentru care abuzul poate inceta, copii care pot fi salvati cu conditia ca situatia limita in care ei se afla sa fie semnalata la timp. Iar demersul nostru in cadrul acestui proiect este acela de a-i determina pe toti cei care au cunostinta despre astfel de cazuri sa vorbeasca la 116 111 in numele copiilor, pentru care singura sansa de a schimba ceva in viata lor se afla la doar un apel distanta”, declara Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Campania „Cand eu nu pot sa vorbesc..” se desfasoara in perioada 11-31 octombrie 2010 si isi propune sa identifice cat mai multe cazuri de incalcare a drepturilor copilului, ceea ce va permite facilitarea interventiei in vederea rezolvarii acestora.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s