Specialistii arata ca eficienta invatarii este influentata atat de profilul psihologic al elevului, cat si de conditii externe, reprezentate de personalitatea si stilul didactic al profesorului, aspectul clasei, orarul, atmosfera de lucru.De asemenea, temperatura, nivelul de umiditate, presiunea aerului, organizarea spatiului constituie aspecte ale conditiilor externe ale invatarii, scrie Adevarul.
„Frigul afecteaza actul de invatare prin: crearea unei stari generale de disconfort, aparitia unor probleme de sanatate, lipsa concentrarii atentiei, scaderea motivatiei pentru invatare, cresterea cazurilor de absenteism si a abandonului scolar”, spune psihopedagogul Marcela Marcinschi.
In plus, performantele scolare sunt influentate de calitatea conditiilor in care elevul isi desfasoara activitatea.
„Pentru studiu, temperatura optima este 22-23 grade Celsius. Este cert ca o clasa spatioasa, aerisita, bine incalzita si luminoasa, cu mobilier in culori pastelete, afisaje care cuprind produsele invatarii elevilor influenteaza obtinerea performantele scolare”, adauga Marcela Marcinschi.