O intreaga colectie de jocuri!

Copiii intre 1 si 3 ani sunt cei mai deschisi la joc si invata folosindu-se de simturi. De aceea am adunat cele mai amuzante si educative jocuri, pe care parintii le pot incerca cu cei mici.

Fie ca ii place sa cante sau sa picteze, fie ca sare ca o broscuta sau este incredibil de curios, am adunat o multime de jocuri pentru copilul tau. Trebuie doar sa gasesti ce ii place. Ai nevoie de putine materiale, dar de muuult haz!

PICTAM CU DEGETELELE (de la 1 an si jumatate)

Scop: dezvoltarea motricitatii, coordonarea muschilor mainii, insuflarea simtului estetic.

Materiale necesare : coli albe, acuarele-tempera, un pahar de plastic pentru apa.

Desfasurare: Se inmoaie degetelul copilului in culoare, apoi este pus pe foaie. Copilul va fi incantat de rezultat, iar noi il vom incuraja. Apoi il ajutam sa schimbe culorile si il putem ghida sa dea o forma picturii realizate de el. De exemplu, ii putem desena conturul unui fluturas, iar el sa le faca model aripioarelor cu degetelele. Putem realiza chiar si un ciorchine de strugure numai din puncte facute cu degetul copilasului.

HAI LA JOC! (pentru copiii intre 14 luni – 3 ani)

Scop: dezvoltarea capacitatii de miscare si a urechii muzicale, pastrarea ritmului.

Materiale necesare: cantecelul “Alunelul” pe caseta / cd sau cantat de catre parinte.

ALUNELUL
Alunelu’, Alunelu’, hai la joc,
Sa ne fie, san e fie cu noroc,
Cine-n hora o sa joace,
Mare, mare, se va face,
Cine n-o juca de fel,
Sa ramana mititel.

Desfasurare; copilul este tinut de manute si este ajutat sa se miste ca la hora, sa se roteasca, sa mearga la stanga sau la dreapta.

MERGEM CU AUTOBUZUL (de la 1 an si jumatate)

Scop: copilul isi va dezvolta capacitatea de a respecta reguli, de a-si insusi norme de comportament sau va face propriile reguli pentru cei cu care se joaca.

Materiale necesare: scaunele si o sapca pentru sofer

Desfasurare: Scaunele sunt asezate unul in spatele celuilalt, pe primul se asaza « soferul », iar « calatorii » pe urmatoarele scaune. Cand soferul anunta “Pornirea”, nimeni nu se mai ridica de pe scaun (poti sa cazi din « autobuz » !) sau nu pleaca de pe scaun (astepti sa opreasca « autobuzul » in statie !). In timpul mersului, copiii imita sunetele scoase de autobuz : vruuum, vruumm, tiii-tii, etc .[page]

SA MODELAM! (de la 1 an)

Scop: dezvoltarea simturilor (tactil, olfactiv), dezvoltarea indemanarii copilului.

Materiale necesare: plastilina (pentru copii mai mici exista plastilina speciala)

Desfasurare : copilul este invatat sa incalzeasca plastlina cu manutele, pentru a putea fi modelata mai bine, apoi o va presa, intinde, va forma mingiute, serpisori si diverse modele, in functie de varsta copilului.

COVOR DE FRUNZE (de la 2 ani)

Scop: dezvoltarea creativitatii, folosind materiale din natura, adunate chiar de el.

Materiale necesare: frunze, lipici si o coala de hartie.

Desfasurare: Frunzele sunt date cu lipici, apoi sunt lipite pe coala de hartie, asfel incat sa se realizeze un covoras de frunze. Foaia va fi acoperita cat mai mult de frunze.

SACULETUL CU SURPRIZE (de la 2 ani)

Scop: dezvoltarea vocabularului, insusirea corecta a normelor de gramatica.

Materiale necesare: un saculet de panza sau o punga, diverse obiecte din casa sau jucarii.

Desfasurare: Se pun in saculet, fara sa vada copilul, obiecte diferite: jucarii, un castronel de plastic, periuta de dinti, un pantof, etc.
Copilul este rugat sa aleaga un obiect din saculet, cu ochii inchisi, apoi deschide ochii si spune ce a gasit, ce culoare este, la ce este utilizat, etc.

COLAJ CU BUCATI DE HARTIE (de la 20 de luni)

Scop: Dezvoltarea creativitatii si a coordonarii miscarilor.

Materiale necesare: Coli de hartie, lipici, hartii d e diverse culori (pot fi coli colorate, hartie de ambalat cadouri, servetele, etc) – sa fie cat mai colorate, chiar cu modele.

Desfasurare: Copilul rupe bucati mici de hartie, pe care le va lipi pe o coala alba, in forma dorita, realizand astfel un tablou.

SAR PESTE BALTA (de la 2 ani)

Scop: Dezvoltarea autocontrolului miscarilor, invatarea notiunii matematice ”peste”, constientizarea consecintelor daca nu respecta regula jocului.

Materiale necesare: Hartie glasata albastra (poate fi si alba, colorata cu culori), foarfeca, scoci.

Desfasurare: Decupati hartia in forma unei balti si lipiti bucatile pe covor, podea sau afara, pe asfalt, cam la 20-30 cm distanta. Copilul trebuie sa sara peste aceste balti, avand grija sa nu le atinga, pentru ca « se uda » la picioare. Daca este un copilas mai mititel, tendinta lui va fi sa calce pe ele, dar noi o sa-l avertizam ca acolo poate fi apa, sau o groapa, si nu este bine sa puna piciorul in acel loc.
Jocul poate fi jucat cu mai multi copii, se poate schimba locul baltilor, organizand chiar si o intrecere.

CUM FACE…? (de la 2 ani)

Scop: Copilul este antrenat sa-si exerseze memoria, sa-si foloseasca mimica fetei, vocea, miscarile corpului si sa-si dezvolte spiritul de observatie.

Desfasurare: Copilul este antrenat sa imite diverse persoane din familie, sa rada ca ele, sa se incrunte, sa danseze sau sa mearga ca acestea. Astfel, el se va amuza foarte tare, se va concentra sa-si exprime propria lui perceptie fata de ceilalti, iar noi ne putem da seama cum ne vede el, ce anume l-a impresionat mai mult la noi si la ceilalti, iar spiritual lui de observatie va fi valorificat.

GASESTE PERECHEA! (de la 22 de luni)

Scop: Dezvoltarea capacitatii de a realiza conexiuni intre obiecte, dupa un criteriu dat (forma, culoare, marime).

Materiale necesare: Jucarii asemanatoare (ursi, maimute, elefanti, etc), obiecte din aceeasi categorie (bluze, sandale, pahare de plastic, etc).

Desfasurare: Copilul este indemnat sa gaseasca obiectul pereche cu cel al parintelui: ”Uite, eu am un ursulet, poti sa gasesti tu inca unul? “ sau “Am o sanda rosie, unde este cealalta?”.

LA PIATA (de la 2 ani)

Scop: Copilul este incurajat sa imite activitati din viata cotidiana, sa-si dezvolte simtul estetic, sa-si exerseze si imbogateasca vocabularul prin descrierea obiectelor si intretinerea dialogului.

Materiale necesare: Obiecte din casa, de dimensiuni medii, care pot fi manevrate de copil, fara sa-l raneasca si pe care sa le poata “vinde”.

Desfasurare: se stabileste un loc din camera unde sa fie magazinul (un fotoliu, un raft din biblioteca, etc). Copilul este ajutat sa-si aranjeze obiectele, apoi se incepe un dialog intre el (vanzator) si noi (cumparatori). “Buna ziua! Aveti paine ? Dar papusi? Cat costa?“


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s