Pregatirea jocului:
Este un joc care dezvolta memoria. Jocul incepe cand unul dintre participanti rosteste alfabetul in gand, iar alt jucator va striga „Stop!”. Litera la care a ajuns jucatorul in gand va fi rostita cu glas tare, dupa care tot el va trebui sa spuna un nume de animal, pasare sau peste a carui nume incepe cu litera respectiva.
Materiale necesare:
Nu este nevoie de materiale.
Desfasurare:
De exemplu, daca litera la care a ajuns in gand este „C”, acesta poate spune „capra, cangur, cega, cocostarc”, si asa mai departe. In momentul in care unul dintre jucatori nu va mai sti niciun nume de animal, pasare sau peste ale caror nume sa inceapa cu litera respectiva, dar ceilalti mai au in gand alte animale, acesta va deveni „fazan”.
Pentru a nu fi eliminat din joc imediat, fiecare copil poate gresi de 5 ori (numarul de litere ale cuvantului „fazan”), iar dupa fiecare greseala, copilului care a gresit i se va adauga cate o litera a acestui cuvant pana cand devine „f-a-z-a-n” (dupa prima greseala copilul are „f”, dupa cea de-a 2 a va avea „fa” si tot asa). Jocul continua prin reluarea alfabetului de catre copilul care are „fazan”. Atentie insa, ca litera nu are voie sa se repete. Daca se intampla asa, copilul reia alfabetul in gand si va fi aleasa alta litera, cu care va fi continuat jocul.
Castiga cel care ramane singur in joc prin eliminarea celorlalti deveniti „fazan”, sau cel care a gresit de cele mai putine ori.