Pentru începutul lunii septembrie, MIMA Muzica propune lansarea noii cărți-album din colecția Cântecele lui Zelie, în limba română.
Evenimentul va avea loc la sediul MIMA Muzica, în prezența compozitoarei elevțiene Anne-Claire Rey-Bellet – pedagog al Institutului Jaques-Dalcroze din Geneva şi mentor al centrului MIMA Muzica – și a sopranei Ioana Damian Bitere – vocea caldă a cântecelor și coordonatoarea proiectului „Cântecele lui Zélie” în limba română.
„Cântecele lui Zélie” oferă copiilor posibilitatea de a se mișca, de a crea o legătură între mișcare și muzică, de a integra tempoul, ritmul, frazele, nuanțele, de a se iniția rapid în primele noțiuni de solfegiu, de a experimenta noțiuni muzicale și corporale cu ajutorul unor melodii ce dezvoltă sensibilitatea și expresivitatea.
Fiecare exemplar al cărţii-album cuprinde partiturile și texele cântecelor, un cod QR și un voucher unic afișat pe stickerul atașat, ce permit descărcarea tuturor materialelor audio.
- 25 de piese muzicale pe care copiii le vor fredona și le vor iubi;
- 25 de compoziții interpretate cu voce și intrumenete acustice, oferind atât plăcerea audiției, cât și pe cea a mișcării, graţie sugestiilor de mișcare din carte.
Accesul la lansare este gratuit, pe baza rezervării pe adresa de email: info@mimamuzica.ro.
Tot sâmbătă, 2 septembrie, publicul are ocazia să o cunoască pe Anne-Claire Rey-Bellet și în calitate de pedagog, în cadrul a două ateliere de educație Dalcroze – inițiere prin muzică și mișcare părinte-copil, susținute tot la sediul MIMA București, cu începere de la ora 10:00 (pentru copii de 2-4 ani) și ora 18:00 (pentru copii de 2-6 ani). Mai multe detalii despre ateliere se găsesc aici.
Creată de remarcabilul pedagog şi compozitor elveţian Emile Jaques-Dalcroze la începutul secolului XX, Metoda Dalcroze pune accentul pe legătura esenţială dintre mişcare corporală şi descoperirea propriei muzicalităţi. Nu putem înţelege ceva ce nu simţim şi, făcând apel la simţul kinestezic în relație cu simțul muzical, corpul devine primul instrument care creează imagini motrice care, mai apoi, servesc drept referință pentru învățare și intepretare.