Sinele si Identitatea – omul zilelor noastre

Care sunt lucrurile care te definesc? Unde se termina valorile tale si incep cele promovate de industria mass-media? Dr. Virgiliu Gheorghe ne expune o realitate crunta, care ne inconjoara si in care traim zi de zi.

 

Societatea mediatica, ce cuprinde elemente precum tehnologia, consumerismul si divertismentul, a ajuns sa ne domine vietile si sa ne defineasca identitatea.

„Mass-media creeaza o noua realitate, in care noi suntem scufundati. Ea ne inconjoara de peste tot.”, spune Virgiliu Gheorghe.

Conferentiarul face o paralela intre omul modern si cel traditional, intre societatea de astazi si cea de acum o suta de ani. Daca, in trecut, familia, comunitatea, biserica si scoala erau suficiente pentru regasirea si structurarea valorilor, in prezent, materialele mediatice ne influenteaza fiecare pas.

De la cum actionam si cum vorbim, pana la cum ne imbracam si cum privim, toate gandurile noastre ne sunt insuflate de mass-media. Atat copiii, cat si adultii sunt manipulati in a aborda anumite insusiri si opinii, sunt modelati conform anumitor sabloane. Noi nu mai putem hotari ce vedem, ci daca sa urmarim sau nu.

Drept consecinta, tinerii de astazi nu mai stiu cine sunt, nu se mai integreaza in societate, se desprind de radacinile traditiilor. In plus, promiscuitatea lor a crescut considerabil, in timp ce atentia si gradul lor de socializare au scazut.

Virgiliu Gheorghe, doctor in bioetica si autorul unei serii de carti despre efectele televiziunii asupra mintii umane, ne prezinta diferitele efecte puternice din mass-media, prin care suntem influentati.

Sinele si identitatea omului from Radio IB on Vimeo.

 

Puteti urmari si aici .

surse foto:

CorOrtodox.blogspot.com

Ortodox.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s