Te-ai gandit ca, atunci cand folosesti retelele sociale, prin interactiunile tale, oferi informatii pretioase? Ce spun like-urile despre tine? Cum sunt folosite ele de companii?
In ultimii 20 de ani, internetul s-a schimbat radical. De la site-uri „statice”, pe care doar puteai sa vezi informatiile, acum s-a ajuns la retele sociale si pagini pe care poti interactiona. Acest Web 2.0 se bazeaza pe continutul generat de utilizatori.
Totul pare foarte frumos, nu-i asa? Se creeaza o comunitate imensa, in care lumea isi imparte cunostintele si preferintele.
Totusi, ceea ce imparti poate fi folosit pentru a te manipula in moduri pe care probabil nici nu ti le-ai imaginat.
„Avem indicatori comportamentali, de preferinte, demografici, pentru sute de milioane de oameni, ceva unic in istorie”, explica cercetatoarea Jennifer Golbeck in urmatorul discurs TED.
Afla mai departe exemple in care informatiile oamenilor au fost folosite fara ca ei sa isi dea seama si cum poate fi schimbat acest proces.
[ted id=1957 lang=ro]
sursa foto: freedigitalphotos.net