In lume, aproximativ 43 de milioane de copii sub 5 ani sunt supraponderali sau obezi, avertizeaza Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS).
[imagethumb=”1251″ class=”imageLeft”] Potrivit unui comunicat al Organizatiei, publicat luna aceasta, copiii sunt victimele unui marketing intens de publicitate la produsele foarte bogate in grasimi, zahar si sare.
In acelasi comunicat, OMS pune acest fenomen ingrijorator in legatura directa cu publicitatea tv la produse hipercalorice, care modeleaza in sens negativ stilul alimentar al copiilor.
Din acest motiv, OMS a elaborat si a publicat un set de 12 recomandari care sa asigure copiilor o dezvoltare armonioasa, scrie Jurnalul National.
Potrivit OMS, mesajele publicitare la alimente hipercalorice trebuie interzise in scoli, crese, terenuri sportive, spitale si clinici de pediatrie etc. In strategia OMS se precizeaza ca alimentatia dezechilibrata reprezinta factorul esential de risc in aparitia bolilor netransmisibile.
Acest risc se manifesta din copilarie si se accentueaza pe parcursul vietii. Pentru a preveni aceste boli, copiii trebuie sa aiba greutate normala cu ajutorul unui stil de viata normal: fara excese de grasimi, dulciuri si sare, fara sedentarism.
OMS atrage atentia ca, pe langa publicitatea tv, si cea pe internet, precum si comercializarea acestor produse in scoli, crese, gradinite incurajeaza consumul.
In tara noastra, rata obezitatii infantile este cuprinsa intre 6% si 8%, iar 80% din copiii obezi de azi sunt adultii obezi de maine, mult mai predispusi la diabet si la boli cardiovasculare.