De la violenta in familie, la discriminare si pana la situatii de tip bullying, cei mici au la dispozitie o serie de resurse de unde pot primi ajutor. Una dintre ele este Asociatia Telefonul Copilului (116 111), care investigheaza, consiliaza si monitorizeaza cazurile de abuzuri asupra copiilor. Mai multe despre aceasta organizatie iti spunem acum, la Meditatii pentru parinti.
Asociatia Telefonul Copilului a fost fondata in 2001, cu scopul de a contribui la protectia drepturilor copilului si ale familiei. Pe parcursul celor 16 ani de activitate, organizatia a inregistrat peste 2.200.000 de apeluri, dintre care aproape 70.000 de cazuri au necesitat interventia institutiilor abilitate. Totodata, doar in 2016, personalul asociatiei a oferit aproape 600.000 de minute de consiliere copiilor si parintilor care au contactat linia telefonica.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Telekom Romania. Pentru orice fel de abuzuri asupra copiilor, linia telefonica sta la dispozitia oricui de luni pana duminica, intre orele 08:00 si 00:00.
„Pot spune ca acesta este singurul serviciu dedicat copiilor, la nivel national, care ofera confidentialitate, ofera dreptul de a fi anonim”, mentioneaza si Catalina Surcel, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.
De asemenea, oricine observa o nedreptate asupra unui copil poate contacta organizatia si pe e-mail, pe adresa telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro.
Personalul care raspunde atat la telefoane cat si la e-mailuri este foarte bine pregatit in consiliere psihologica si chiar si juridica, fiind format din asistenti sociali si psihologi.
Mai multe despre cum asociatia contribuie la reducerea cazurilor de abuzuri asupra copiilor ne spune chiar Catalina Surcel, acum, la Meditatii pentru parinti.
Materialul face parte din campania „Viata secreta a copilului tau”, lansata de Itsy Bitsy si GMP PR.